آیا تا بحال به یک روانشناس خوب در تهران مراجعه کرده اید؟

بهترین روانشناس تهران دکتر علوی نژاد به شما در ارتقای کیفیت زندگی و حل مشکلات روانشناختی کمک بسزایی می کند. استرس های هر روزه در شهرهای بزرگ بیشتر است. در نتیجه احتمال آسیب های روانشناختی نیز بیشتر است.

وقتی مشکلات، زندگی را برای شما طاقت فرسا می سازد کمک گرفتن از بهترین روانشناس تهران را به تعوبق نیندازید. یک روانشناس خوب درمانی را برای شما در نظر می گیرد که بدون عوارض جانبی باشد.

آرامش خاطر و آسودگی شما می تواند ازعوامل مختلف همچون افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات فردی و خانوادگی آسیب ببیند. آسیب های روانشناختی را نمی توان جدی نگرفت. وقتی به مشکلات بی توجه باشید در اصل مشکلات خود را شدت بخشیده اید.

بهترین روانشناس تهران ابتدا فرایند تشخیص و ارزیابی را برای شما انجام می دهد. زندگی سالم حق هر فردی است و شما می توانید به کمک یک روانشناس سالم زندگی کنید. برای حل مشکلات دنبال راه حل ها و درمان های کوتاه مدت نباشید. چراکه درمان های زودثر مثل دارودرمانی می تواند عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد.

مشاوره آنلاین روانشناسی دکتر رامین علوی نژاد

مشاوره آنلاین روانشناسی به شما کمک می کند تا بدون مانع از خدمات روانشناسی بهره مند شوید. چراکه در برخی شرایط دسترسی به روانشناس می تواند بسیار دشوار باشد. مشکلات غیر قابل اجتناب هستند. اما در سال های اخیر درمان های موفقی توسط مشاوره آنلاین روانشناسی گزارش شده است.

این روزها مردم بیش از پیش به مشاوره آنلاین روانشناسی گرایش پیدا کرده اند. این نوع مشاوره یک مزیت برای زندگی مدرن انسان است.

درمان های آنلاین شکل گیری تعامل هایی را امکان پذیر کرده­ اند که تا قبل از این ممکن نبود. مشاوره آنلاین نیاز شما را برای طی مسیرهای طولانی برطرف کرده است. مطالعات پژوهشی حاکی از موفقیت مشاوره آنلاین می باشد. اگر شما نیز امکان حضور در مراکز مشاوره را ندارید و در عین حال به یک روانشناس خوب در تهران یا شهر خود نیاز دارید، می توانید از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی بهره ببرید.

بهترین روانکاو تهران کیست؟

مشکلات روانشناختی می توانند مزمن شوند. در این شرایط درمان های رایج کمتر کمک کننده خواهند بود. بهترین روانکاو تهران نگاه عمیق تری به اختلالات دارد. او با برسی مشکلات زیربنایی و کاووش در ناخودآگاه به دنبال تغییرات اساسی در شخصیت بیمار است. دستیابی به بهترین روانکاو تهران و سایر شهرها آسان تر از قبل شده است. وقتی فرد تحت روانکاوی قرار می گیرد می تواند به بهبود عمیق مشکلات امیدوار باشد.

ایده های روانکاوی در طی زمان تکامل یافته اند. اما هنوز روانکاوی در حال تکامل است. بسیاری از روانشناسان هنوز بر این باور هستند که روانکاوی اصیل و موثر همان روانکاوی سنتی است.

آیا روانشناس با روانکاو متفاوت است؟

روانشناسی یک حوزه از علم است و روانکاوی یکی از رویکردهای نظری و درمانی موجود در آن حوزه است. یک روانکاو خوب در تهران در اصل یک روانشناس است که از نظریه های روانکاوی در درمان استفاه می کند. باید توجه داشت که همه روانکاوان روانشناس نیستند. روانکاوی نیاز به عمیق شدن در مشکلات توسط روانشناس دارد. چراکه محتویات ناخودآگاه باید کاووش شود و این محتویات معمول پنهان هستند. این روزها در اکثر شهرهای بزرگ مثل تهران مردم به دنبال بهترین روانکاو هستند. یک روانکاو خوب در تهران می تواند به شما در حل مشکلات کمک بسزایی کند.

درمان وسواس فکری و عملی

درمان وسواس فکری عملی موفقیت های زیادی به همراه داشته است. از بین درمان های موجود اکثر افراد درمان غیر دارویی را ترجیح می دهند چراکه کاملا بدون عارضه هستند. وقتی فرد دچار وسواس فکری یا عملی می شود، رنج، اضطراب و رفتارهای جبرانی را پیش می گیرد.

این رفتارها شامل شستن یا شمردن می باشد. خیلی مواقع افکار منفی می توانند منجر به اضطراب های شدید شوند و در نتیجه رفتارهای وسواسی که به نوعی مکانیسم های مقابله ای هستند شکل می گیرند. درمان وسواس اگر با زمان بندی درست و طولانی مدت انجام شود می تواند نتایج معنی داری به همراه داشته باشدد. اما برخی افراد تجربیات آسیب زای گذشته درمان را سخت تر می کنند. به همین دلیل درمان های تحلیلی مثل روانکاوی توصیه می شود. رواندرمانی های تحلیلی مثل روانکاوی گام های موثری در بهبود این بیماری برداشته است.

آیا وسواس قابل درمان است؟

درمان های روانشناسی و بخصوص روانکاوی در درمان وسواس می توانند نتایج موثر و قابل قبولی به همراه داشته باشند. به این دلیل که در درمانِ وسواس ممکن است دلیل بسیاری از اضطراب ها پنهان باشند و همچنین برای آشکار کردن آنها از سمت بیمار مقاومت وجود داشته باشد. با پیشرفت های یک دهه اخیر در زمینه رواندرمانی وسواس شاهد موفقیت های جدی در این زمینه بوده ایم.

تشخیص وسواس

برای تشخیص وسواس یک ارزیابی جامع لازم است. چرا که علائم آن ممکن است به علت مخفی کردن افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات روانشناسی زیربنایی باشد. همچنین ممکن است این مشکلات همراه با وسواس نیز وجود داشته باشند. تشخیص وسواس بوسیله مصاحبه تشخیصی و از طریق گفتگو صورت می گیرد. بهتر است تشخیص گذاری توسط یک روانشناس خوب و در محیط درمانی انجام پذیرد. باید توجه داشت که نقش یک روانشناس متخصص در تشخیص گذاری اهمیت بالایی دارد. برای ارزیابی اولیه علاوه بر مصاحبه های ساختار یافته بالینی ممکن است از پرسشنامه های دارای اعتبار نیز استفاده شود.

فرد وسواسی می تواند علائم زیر را داشته باشد

  • شستشو
  • چک کردن
  • نظم و تقارن وغیره
  • افکار یا تصاویری می شود که به طور اجباری در ذهن می آیند
  • شمارش
  • تکرار برخی کلمات

 

درمان افسردگی؛ دکتر علوی نژاد

درمان افسردگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید احساس می کنید که درماندگی دارید. و سایه افسردگی حاصل از درماندگی مانع تجربه یک زندگی رضایت بخش شده است. تا آنجایی که می توانید درباره افسردگی یاد بگیرید. لازم است در وهله اول مشخص شود که علائم شما به دلیل مشکلات فیزیکی است یا خیر. اگر جواب بله باشد باید ابتدا مشکلات فیزیکی باید درمان شوند.

برای درمان افسردگی، شدت افسردگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به شدت علائم، درمان انتخابی متفاوت خواهد بود. با توجه به مطالعات انجام شده افسردگی مهمترین عامل جداشدن از زندگی است.

بنابراین نباید آن را مثل یک بیماری گذرا در نظر گرفت. افسردگی ممکن است کاهش پیدا کند اما احتمال بروز مجدد آن زیاد است. عوامل مختلفی منجر به افسردگی می شوند. این عوامل ویژگی های ژنتیکی، تغییرات شیمیایی در انتقال دهنده های مغزی، عوامل محیطی و عوامل روانشناختی را شامل می شوندمی شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل تهدید کننده دیگری از قبیل برخی صفات شخصیتی نیز وجود دارند که می توانند درمان افسردگی را پیچیده کنند. این عوامل بخصوص در درمان های تحلیلی و روانکاوی موضوع مهمی به حساب می آیند.

اکثر افراد افسردگی خفیف یا متوسط دارند. این افسردگی ها اکثرا افسردگی قابل درمان است و به طور کل ۸۰ تا ۹۰ درصد از افراد نسبت به درمان پاسخ می دهند. با این حال نباید جدیت این وضعیت را نادیده گرفت. چراکه بیماری های مختلفی هستند که با افسردگی شدت میابند. برخی از این بیماری ها از قبیل آرتروز، آسم، بیماری های قلبی،سرطان، دیابت و چاقی هستند.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته انواع مختلفی از افسردگی شناسایی و گزارش شده اند. برای فهم بهتر از افسردگی و دریافت نتیجه بهتر از درمان افسردگی می توانید از دکتر علوی نژاد درخواست نوبت کنید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر