بیوگرافی لاله اسکندری

 

نام : لاله

نام خانوادگی : اسکندری

برگ استادیو
تاریخ تولد : ۱۳۵۴

محل تولد: تربت حیدریه

تحصیلات: دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک

تاهل: متاهل

————————————————-

لاله اسکندری متولد ۱۳۵۴ در تربت حیدریه و خواهر ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون میباشد.

او دو خواهر هنرمند به نامهای ستاره اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره پرداز) و یک برادر هنرمند به نام سیامک اسکندری (عکاس) دارد. لاله همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

لاله اسکندری دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم«متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود.

اشتغال اسکندری به حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون، مانع از ادامه فعالیت‌های وی در دیگر عرصه‌های هنری چون نقاشی، موزائیک و عکاسی نشده‌است. در حوزه عکاسی، او تاکنون دو نمایشگاه انفرادی عکس در ایران و سوئد برگزار کرده و در دو نمایشگاه گروهی عکس در آمریکا نیز شرکت داشته‌است.

لاله اسکندری کتابخانه تقریبا بزرگی دارد که کتاب‌های داستانی و غیرداستانی فراوانی در آن وجود دارد. او در مورد مطالعه کتاب در اوقات فراغت می‌گوید: «من مطالعه رمان، داستان‌های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم. برای همین اخبار کتاب‌های روز را دنبال می‌کنم و نقد داستان‌ها و کتاب‌های ادبی را در روزنامه‌ها و مجلات تا آنجا که وقتم اجازه بدهد دنبال می‌کنم.»

او در مورد اولین کتاب داستانی که خوانده هم می‌گوید: « ماهی سیاه کوچولو اولین کتابی بود که مادرم برای من و ستاره گرفت. حدودا ۵ ساله بودم که مادرم آن کتاب‌ها را برای ما خواند. در همان دوران تصویر قشنگی از آن ماهی سیاه در ذهنم به وجود آمد.

شنایی و ازدواج لاله اسکندری و همسرش:

لاله اسکندری در سال ۱۳۸۶ در یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز با همسرش ساسان فیروزی آشنا شد.

لاله اسکندری: من به خاطر کار و تجربه ای که دارم و رشته تحصیلی ام که گرافیک بوده است، علاقه زیادی به این رشته دارم و چون در دکوراسیون و کارهای پتینه و موزاییک و بحث چیدمان خانه و بخش زیبایی شناسی آن سال ها فعالیت می کنم، به دیدن آثار علاقمند هستم و به دیدن نمایشگاه رفتم تا ببینم می توانم در بخش خارج از تهران هم مشارکت داشته باشم. شرکت ساسان در همان نمایشگاه غرفه داشت و من برای دیدن غرفه و بازدید شرکت آنها رفتم. می خواستم با نوع این فعالیت نیز آشنا شوم و من در کارهای طراحی با شرکت ایشان مشغول کار شدم و یکسری کارهای تبلیغاتی با هم انجام دادیم و اینجا بود که آشنایی ما آغاز شد.

آغاز کار لاله اسکندری در سینما با بازی در فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود.

او با بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ استعدادهایش را به معرض نمایش گذاشت و با بازی در نقش زنی که حرف نمی زند در فیلم این زن حرف نمی زند ، بازی قابل توجهی از خود ارائه داده است. این زن حرف نمی‌زند فیلمی ساخته احمد امینی در سال ۱۳۸۱ است. در این فیلم کتایون ریاحی ، لاله اسکندری ،شهاب حسینی ، حمیدرضا پگاه ، حامد بهداد ، محمد حاتمی و کوروش تهامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع:بیوگرافی لاله اسکندری

بیوگرافی لاله اسکندری

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر