خواص شکر قهوه ای

فواید شکر قهوه ای

 

خواص شکر قهوه ای

گاهی اوقات از آن به عنوان شکر خام یاد می شود. دلیل آن هم این است که در هنگام تولید فرایند غنی سازی بر روی آن انجام نمی گیرد. بر خلاف شکر سفید، شکر قهوه ای به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. به این شکل این ماده را حرارت می دهند سپس می گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود.پروسه کریستالی شدن ماهها طول می کشد. مشخصه اصلی شکر قهوه ای رنگ قهوه ای آن و همینطور مزه خاصی است که دارد.دلیل این مزه هم این است که ملاس نیشکر در تولید شکر قهوه ای گرفته نمی شود.

معمولا شکر قهوه ای دارای ۳ الی ۷ درصد از ملاس نیشکر می باشد و نسبت به شکر سفید، شکر قهوه ای کمتر گرانول شده. شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید می باشد. شکر قهوه ای یا شکر خام بسته به نوع تولید آن دارای انواع مختلفی می باشد.

شکر خام یا شکر قهوه ای در شیرینی پزی رژیمی و تهیه سس استفاده می شود و امروزه در جاهای مختلف دنیا جایگزین شکر سفید شده است. دلیل اصلی آن هم این است که دارای مواد معدنی غنی و پرباری است و مانند شکر سفید از خواص و مواد معدنی خود کاسته نشده جای بحث و تفکر در مورد خواص خوراکی و زیبایی شکر قهوه ای بسیار است. شکر قهوه ای مانند شکر سفید سمی نیست و مواردی که در تصفیه شکر سفید استفاده می شود را ندارد.

شکر قهوه ای و بهبود گردش خون :

شکر قهوه ای بسیار سودمند است و برای سلامتی مناسب. شامل مقدار زیادی مواد معدنی است موادی که مورد نیاز بدن است. دیده شده که مصرف شکر باعث بهتر شدن گردش خون و همچنین افزایش تولید سلول های خونی و همینطور آسان کردن هضم و گوارش مواد غذایی شده است. مصرف شکر قهوه ای به زنانی که تازه زایمان کرده اند نیروی دوباره می بخشد.

 

خواص شکر قهوه ای

شکر قهوه ای و درمان سرماخوردگی :

دهه هاست که مصرف شکر قهوه ای یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر قهوه ای به جای عسل استفاده می کرده اند.

شکر قهوه ای و پوست :

همچنین اثرات مثبت شکر قهوه ای برروی پوست غیر قابل انکار است، طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست می شود باعث مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند.

منبع:خواص شکر قهوه ای

خواص شکر قهوه ای

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر