درمان شوره سر با سرکه

شوره سر مشکلی است که شاید برای خیلی از افراد پیش آمده باشد و یا درگیر آن باشند.

حس بسیار بدی است وقتی که برای رفتن به یک مهمانی آماده می شوید، کلی به خودتان می رسید اما مشکل شوره باعث می شود که دانه های برفک ماندی در موهایتان و بعضا روی شانه هایتان بریزد و منظره نازیبایی را بوجود بیاورد و حس عدم اعتماد به نفس را به فرد بدهد!

راستش شاید شوره سر درمان قطعی نداشته باشد اما با استفاده از محصولات مناسب و مراقبت های ویژه، می توان آن را تا حد زیادی کنترل کرد.

شوره یک اختلال متداول و معمول در پوست سر است که به جنسیت یا قومیت بستگی ندارد و تقریبا نیمی از جمعیت پس از سن بلوغ درگیر آن می شوند.

شوره سر در واقع پوسته ریزی سلول های مرده از پوست سر می باشد. وقتی سلول های پوست می میرند همیشه مقدار کمی پوسته پوسته شدن ایجاد می شود که طبیعی است، برخی اوقات این میزان بیشتر از حالت طبیعی و نرمال می شود که به آن شوره می گوییم.

معمولا شوره با سوزش، قرمزی پوست سر و یا خارش آن همراه است.

شوره با فصول در نوسان است و معمولا در فصل زمساتان تشدید می شود.

انواع آن شوره خشک و چرب می باشد.

شوره خشک در موهای خشک ایجاد شده، کوچک و سفید بوده و به پوست سر نمی چسبد و ظاهر آن همانند دانه های برف است!

شوره چرب، شوره ایست سفید رنگ که از نوع خشک بزرگتر است و به دلیل چرب بودن آن به هم چسبیده اند و خمچنین به پوست سر نیز چسبیده اند. معمولا همراه با خارش پوست سر می باشند و سبب ریزش مو نیز می شوند.

جهت درمان شوره انواع شامپو و لوسیون ها موجود می باشند که راهکاری مناسب جهت کنترل و درمان آن هستند.

یک راه خانگی جهت از بین بردن سریع شوره سر که البته برای شوره های خشک کاربر دارد:

لطفا دوستان خود را که از این مساله رنج می برند تگ کنید:

مواد لازم:

دهانشویه Listerine

سرکه سیب

به مقدار مساوی این دو را باهم مخلوط نمایید و با پنبه کتانی، به حالت ضربه ای ملایم، آن را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست سر بماند. سپس آن را با آب گرم بشورید و از شامپو نرم کننده مخصوص خود استفاده کنید.

لیسترین حاوی منتول، تیمول، اکالیپتوس و متیل سالسیلات است که تمامی این ترکیبات ضدعفونی کننده و ضد قارچ می باشند و به نگهداری پوست سر کمک می نمایند.

سرکه سیب دارای خاصیت ضد التهاب و ضد باکتریایی می باشد که جهت درمان پوست سر عالی است.

هشدار جدی: اگر پوست سرتان حساس است به هیچ وجه از این روش خانگی استفاده نکنید.

نكته: با توجه به تفاوت نوع و ميزان حساسيت پوست افراد قبل از استفاده از هر ماسك خانگي، حتما روي ناحيه كوچكي از پوست خود تست كنيد و در صورت بروز هرگونه واكنش آلرژيك از مصرف آن خودداري كنيد.

محصولات پیشنهادی توسط مشاورین اویرو را در قسمت پایین صفحه ملاحظه فرمایید. جهت انتخاب محصول مناسب با توجه به نوع پوست خود و نیاز های آن، با مشاورین پوست اویرو بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

اویرو، هر آنچه مربوط به زیبایی شماست.

منبع:درمان شوره سر با سرکه

درمان شوره سر با سرکه

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر