نحوه ی باز کردن پورت های فایروال روتر

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه پورت های فایروال روتر یا فایروال کامپیوتر را باز کنید. اکثر پورت ها در فایروال به طور پیش فرض بسته هستند اما باز کردن پورت – هم بین دستگاه و روتر, و هم بین برنامه و دستگاه -راه حل مناسبی برای رفع مشکل اتصال است. اما با این کار شبکه یا کامپیوتر شما در معرض خطر قرار می گیرد.

 

خلاصه ی سریع :

  1. وارد سایت ادمین روتر خود شوید.
  2. به صفحه ی Firewall بروید.
  3. بخش Port Forwarding را انتخاب کنید.
  4. پورت را انتخاب و یا وارد کنید.
  5. آدرس IP شخصی کامپیوتر را وارد کنید.
  6. روی Save یا Apply کلیک کنید.
  7. روتر را مجددا راه اندازی کنید.

 

مراحل :

  1. آدرس IP روتر خود را پیدا کنید. برای دسترسی به صفحه پیکربندی روتر، به آدرس IP روتر خود نیاز دارید.

در سیستم ویندوز – منوی Start را باز کنید, روی آیکون چرخ دنده شکل کلیک کنید و سپس روی گزینه های Network & Internet و View your network properties کلیک کنید و آدرس کنار "Default gateway" را بررسی کنید.

در سیستم مکینتاش – منوی Apple را باز کنید , روی System Preferences و Network و Advanced کلیک کنید, سپس زبانه ی TCP/IP را انتخاب کنید و شماره ی سمت راست "Router:" را بررسی کنید.

  1. به صفحه ی تنظیمات روتر خود بروید. مرورگر مورد نظر خود را باز کنید و آدرس IP روتر را در نوار آدرس وارد کنید.
  2. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر قبلا تنظیمات امنیتی روتر خود را پیکربندی کرده اید، نام کاربری و رمز عبوری را که انتخاب کرده اید, وارد کنید. اگر این کار را انجام نداده اید, دفترچه ی راهنمای روتر و یا راهنمای آنلاین را بررسی کنید و نام کاربری و رمز عبور را پیدا کنید.

اگر اطلاعات ورود خود را فراموش کرده اید, باید روتر را مجددا راه اندازی کنید.

  1. قسمت Port Forwarding را پیدا کنید. از آنجایی که هر صفحه ی روتر با دیگری تفاوت دارد, باید به دنبال گزینه های زیر باشید :

Port Forwarding

Applications

Gaming

Virtual Servers

Firewall

Protected Setup

هم چنین باید قسمت Advanced Settings را پیدا کنید.

  1. پورت مورد نظر خود را باز کنید. روش انجام این کار در هر روتر متفاوت است اما اطلاعات لازم برای انجام این کار تفاوتی ندارد :

Name or Description – نام برنامه را وارد کنید.

Type or Service Type – این می تواند TCP، UDP، یا هر دو باشد. اگر مطمئن نیستید که باید کدام گزینه را انتخاب کنید, می توانید هر دو را انتخاب کنید یا روی TCP/UDP کلیک کنید.

Inbound or Start – در اینجا شماره پورت را وارد کنید. اگر می خواهید چندین پورت را باز کنید, پایین ترین شماره در این محدوده را تایپ کنید.

Private or End – در اینجا شماره پورت را دوباره تایپ کنید. اگر می خواهید چندین پورت را باز کنید, در این قسمت بالاترین شماره را تایپ کنید.

  1. آدرس IP شخصی کامپیوتر را در قسمت "Private IP" یا "Device IP" وارد کنید.
  2. تنظیمات خود را ذخیره کنید. روی دکمه ی Save یا Apply کلیک کنید. اگر از شما خواسته شد باید روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تنظیمات اعمال شود.

 

منبع : نحوه ی باز کردن پورت های فایروال روتر

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر