چگونه با مصرف چربی کاهش وزن داشته باشیم ( رژیم دکتر آتکینز )

چهار مرحله :

مرحله ی مقدماتی

مرحله ی کاهش وزن

مرحله ی ثابت نگه داشتن وزن

مرحله ی تغییر عادات زندگی و طول عمر

خوردن چربی برای از دست دادن وزن ممکن است  غیر ممکن به نظر برسد اما اگر امکان پذیر باشد فوق العاده است. رژیم دکتر آتکینز این کار را انجام می دهد. در این رژیم شما باید میزان کربوهیدراتهایی که مصرف می کنید را کاهش  دهید که بدن شما را به چربی سوزی وادار می کند. این رژیم غذایی مراحل مختلفی دارد. بعد یک مرحله که تمام کربوهیدرات ها را حذف کردید به تدریج آنها را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید تا وزن خود را حفظ کنید.

 

مرحله ی اول : مرحله ی مقدماتی

 

  1. به مدت ۲ هفته تنها ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص می توانید مصرف کنید. می توانید ماهی، مرغ، تخم مرغ و گوشت مصرف کنید زیرا این غذا ها هیچ کربوهیدراتی ندارند. پنیر کربوهیدرات کم است اما هنوز نمی توانید آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

  1. بر خوردن سبزیجات غنی از فیبر تمرکز کنید. شما باید ۱۲ تا ۱۵ گرم از کربوهیدرات خالص را از طریق سبزیجات مصرف کنید. سالاد انتخاب خوبی است، می توانید آن را همراه با خیار، قارچ، تربچه و فلفل مصرف کنید اما به حجم آن توجه داشته باشید.

null

  1. اگر تنها با وزن دلخواه خود ۱۰ پوند ( هر پوند معادل ۴۵۳ گرم ) فاصله دارید می توانید به مرحله ی بعدی بروید.

مرحله ی سوم : مرحله ی ثابت نگه داشتن وزن

 

  1. با اضافه کردن ۱۰ گرم کربوهیدرات خالص در هر هفته, تحمل بدن خود را بسنجید. اگر کاهش وزن داشتید و هنوز میل به کربوهیدرات داشتید می توانید این ۱۰ گرم را نگه دارید در غیر این صورت باید این ۱۰ گرم را حذف کنید.

تعادل کربوهیدرات آتکینز (ACE) میزان کربوهیدراتی است که هر فرد به طور مشخص می تواند مصرف کند. پیدا کردن این میزان کربوهیدرات برای رفتن به مرحله ی بعدی مهم است.

مواد غذایی

  1. به تدریج مواد غذایی با کربوهیدرات بالاتر را اضافه کنید. سعی کنید بفهمید که تا چه میزان کربوهیدرات می توانید در روز مصرف کنید و هنوز کاهش وزن داشته باشید. این زمانی است که شما می توانید میوه ها و غلات بیشتری را مصرف کنید.

 

  1. برای کاهش وزن ۱۰ پوند باقی مانده چندین ماه در این مرحله بمانید. این مرحله از رژیم به زمان بیشتری نیاز دارد اما اگر طبق برنامه پیش بروید می توانید سریعا به هدف خود برسید.

 

  1. هنگامی که به ۱۰ پوند کاهش وزن خود رسیدید و توانستید برای یک ماه این وزن را ثابت نگه دارید می توانید به مرحله ی بعد بروید.

 

مرحله ی چهارم : مرحله ی تغییر عادات زندگی و طول عمر

 

  1. می توانید به میزان کربوهیدرات مصرفی بدن خود, که در مرحله ی سوم آن را به دست آوردید, کربوهیدرات مصرف کنید. با مصرف این میزان کربوهیدرات در وزن دلخواه خود, با ۵ پوند کم و زیاد, خواهید ماند.

 

  1. می توانید با توجه به وضعیت سلامت بدنی, سن و کار خود حجم فعالیت های روزانه ی خود را افزایش دهید و با تغییر عادات زندگی, طول عمر خود را افزایش دهید.

 

منبع: چگونه با مصرف چربی کاهش وزن داشته باشیم ( رژیم دکتر آتکینز )

مطالب مشابه

ارسال نظر

0 نظر